Anmäla försäkringsskada?

Anmäl din försäkringsskada

Har du en försäkringsskada så börja alltid med att anmäla skadan till ditt försäkringsbolag.

Sedan kontaktar du oss för en tid att besikta din bil och dokumentera skadan med foton som skickas digitalt till försäkringsbolaget tillsammans med en kostnadskalkyl. När vi fått godkänt av ert försäkringsbolag så kommer vi återkoppla till er om inbokning av reparation för eran skada.

Har ni rätt till hyrbil under skadetillfället så hänvisar vi er till AVIS Värmdö , dom kör ut en bil till er vid skadetillfället och hämtar hyrbilen när ni lämnat tillbaka den!

Checklista kund

  1. Kontakta oss för en besiktningstid.
  2. Kom och besikta skadan hos oss (en ren bil gör det lättare att se skadans hela omfattning). Skall du betala reparationen själv får du ett kostnadsförslag av oss. Du får en tid för reparationen. Passa på att få ett kostnadsförslag på andra skador såsom dörruppslag, stenskott och rutbyten.
  3. Behöver du hyrbil under reparationstiden och försäkringsbolaget ersätter detta så kontaktar du försäkringsbolaget och hör vilket hyrbilsföretag du skall kontakta. Dom flesta hyrbilsföretag kör ut och hämtar hyrbilen till/hos verkstan.
  4. Lämna in bilen rentvättad och tömd på föremål.
  5. Meddela oss hur vi kan nå dig under reparationstiden och hur vi kan meddela dig när bilen är klar.
  6. När du hämtar bilen betalar du självrisken samt egna arbeten till oss. Är du momsredovisningsskyldig blir du fakturerad momsen på skadebeloppet, efter sedvanlig kreditprövning.